sâmbătă, 5 ianuarie 2013

La adio

Raman siderat de apetitul poporului stupid pentru morti si inmormantari. Pacat de faptul ca un eveniment trist e tratat de televiziuni ca "hrana vie".Ma rog, de multe ori jurnalistii uita ca profesia lor este cu totul alta decat aceea de a fi corbii de pe starvurile in descompunere.
Nu am sa ma refer la Sergiu Nicolaescu ca regizor, actor si ce o mai fi fost el. Nu am abilitatea de a judeca o cariera a unui om de cinema. Voi face trimitere doar la respectarea dorintei omului trecator, aceea de a fi incinerat.
Am trecut pana acum de 3 ori prin experienta participarii directe la incinerarea unor membrii ai familiei. Asta le-a fost dorinta ultima si am incercat de fiecare data sa constientizez ca dorinta ultima a defunctului este mult mai importanta decat orice altceva, mai ales ca optiunea aceasta a facut-o din timpul vietii, constienti fiind de alegerea facuta.
Dorinta lor a fost ca in final sa se reintalneasca in mare, acolo unde soarele rasare, langa plaja pe care au iubit-o foarte mult in timpul vietii.
Era un club mai vesel, actorul Ion Marinescu cu sotia, unchiul si matusa mea, departe, la Schitu, in salbaticia plajei neincepute...
Clubul s-a destramat incet, a murit Marinescu, a murit unchiul, iar acum 1 an si jumatate, matusa mea. Imi aduc aminte ca "praful de stele" al unchiului a fost insotit in mare de cana lui cea draga, cana in care isi prepara un grog de ceai cu vodka sau whisky si de marmura pe care statea masina de scris.
La matusa mea a fost ceva mai dificil, doream sa-i fac o slujba crestineasca, desi ea nu iubise niciodata preotii si nici nu rupsese pragul bisericii in doua. Era doar dorinta mea de a beneficia de o slujba. M-am izbit de mintea obtuza a preotilor ortodocsi, indiferent cat de convingator am incercat sa fiu. Spuneau una si buna, ca la finele veacului, la inviere, vor trebui madularele, toate oasele. Bun, si cei care mor in aer si nu se mai alege nimic din ei? si cei care mor pe ape si sunt daruiti pestilor si marii? si cei care ard in incendii? cu ei ce se intampla, le refuza Divinul revenirea pe pamant? Nu, a fost replica parintelui, acestea sunt cazuri extraordinare in care Dumnezeu face derogare. Si de unde ia Dumnezeu madulare, am intrebat? Asta numai Dumnezeu ne-o poate spune!
Au refuzat sa primeasca mortul in cripta sa se odihneasca o noapte intre peretii pictati cu sfinti, chiar daca am precizat faptul ca sunt dispus sa platesc oricat pentru acest lucru, avand in vedere ca sunt cheltuieli cu regia, sa pastreze o atmosfera controlata. Si uite asa m-am vazut nevoit sa o tin in refrigeratorul spitalului si mai apoi al morgii de la crematoriu pana in ziua fixata pentru incinerare.
Nu am sa inteleg niciodata de ce intereseaza pe preoti ce fac eu cu mortul dupa ce i se face slujba necesara! Idiotenia ca are nevoie mortul de toate oasele nu sta in picioare cat timp prin gunoiul scos cu ani in urma din Bellu se gaseau oase umane. E un trafic fantastic cu locurile de veci, unele au ajuns la pret de apartament. Si in acelasi timp, popimea se bate cu pumnul in piept ca "a incinera nu e crestineste". Asta pentru ca pierd o "mana cereasca" unde toti trebuie sa contribuim la un moment dat.
Cred in Dumnezeu si mai cred ca asa cum spune in Biblie, omul coboara in putreziciune si se naste in trup de slava imediat dupa moarte, nu mai are nevoie de cadavru, de hoit. Asta au scornit-o doar preotii, pentru a-si justifica pomenile, praznicele si altele, si altele, facute "la capul mortului".
E evident ca biserica s-a speriat de faptul ca fiind o personalitate marcanta a vietii romanesti, vor fi tot mai multi romani care vor dori sa fie incinerati in loc sa fie ingropati. De aceea au incercat sa dicteze familiei Nicolaescu modalitatea de a face inhumarea si nu incinerarea. Se pare insa ca familia a stiut sa respecte dorinta defunctului!
Rusine celor care au ajuns la gardul crematoriului si strigau RUSINE!(dupa trasaturile faciale nici nu aveau prea multa carte, asa ca e de inteles prostia din capul lor!) In loc sa pastreze un moment de reculegere pentru cel ce a fost, ei dovedeau ca erau reprezentantii stupiditatii! Cred ca in tara asta trebuie sa mai si respectam dorinta intima a familiei! Toti isi baga nasul peste tot, desi nu era mortul lor! Basca faptul ca sunt n artisti prin cimitirul Bellu care nu au nicio lumina aprinsa la mormant si nici flori proaspete! Asa e neamul prost, protesteaza la ceea ce nu intelege. Brucan avea o vorba cu poporul prost... Si la finalul vietii spunea ca a gresit, NE TREBUIE 40 DE ANI CA SA AJUNGEM LA DEMOCRATIE! Subscriu la aceasta idee, cand vad manifestarea romanilor ignoranti care cer "dati jos capacul sa-l vedem", opriti crematia, trebuie sa-l inhumam!" E lung drumul pana departe!
Si ar mai fi o chestiune: daca Sergiu credea in reincarnare??? E dreptul fiecaruia de a alege modul cum va iesi din viata! Discret, fumul se inalta spre cer...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu