luni, 28 octombrie 2013

Roadele toamnei

A trecut vremea ploioasa, ne-a lasat sa ne bucuram de pastelul de vis al frunzisului, de razele calde ale soarelui de octombrie, de roada cea bogata a anului. Strugurii s-au facut vin, granele sunt in hambare, albinele stau pe fagurii lor plini de miere...
Pentru a diversifica plantele si arbustii meliferi din zona, am iesit la vanatoare de seminte. Arbustii meliferi sunt vizati in primul rand. Gladita, un copac bun sa pazeasca stupina, prin ghimpii sai dezvoltati, este si foarte bun melifer, oferind albineleor un cules de nectar si polen in pauza existenta intre culesul de salcam si pana la tei. Nu am prea lamurit-o eu cu arbustii care fac doar flori femeiesti si cei care fac flori masculine, sper sa se decida pana la varsta de 5-6 ani. :) Am descoperit si versiuni diferite pentru germinarea semintelor, dat fiind faptul ca acestea au un invelis foarte rezistent (similar semintelor de canna indica). Incerc sa vad daca decorticarea partiala a unui mic strat din coaja dura poate determina incoltirea semintelor. Experimentez pe exemplare putine, urmand ca pana la primavara sa decid care este cea mai buna varianta de lucru.
 Am descoperit si seminte de paulownia, alt arbust melifer, alaturi de vestita evodia, ale carei tufe inca nu le-am zarit in parcurile bucurestene. Se pare ca am plecat prea devreme la vanatoare de seminte de arbori meliferi, inca nu e totul aranjat de catre mama natura.
Pana la urma, intre doua plimbari, iau si mai multe teci de gladita, pentru a reusi sa adun suficiente seminte necesare pentru semanarea unui gard viu care sa delimiteze proprietatea mea de cea a vecinilor, constructia fiind atat eco, dar si trainica.
Toamna in Titan

Pastel de toamna

Valuri in Herastrau

umil
seminte gladita
 Iar aici am pus in evidenta cele doua soiuri diferite de gladita, unele au samanta cafeniu-maro iar altele sunt galben verzui. Care e diferenta melifera, nu stiu, ramane ca la vara sa urmaresc inflorirea celor doua specii sa vad care sunt mai intens vizitate de albine.
cele doua feluri de gladita...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu